7 september 2009

Kjolahopp!

Här har det blivit en Pippikjol minsann. Klippte ut bitarna i storlek 110, men jag borde fattat eller mätt min dotters smala midja, för när jag hade sytt ihop sidorna och satt fast mudden med hundra nålar typ och sytt fast den, så bad jag henne prova den. Ha ha ha! Den föll av. Det var bara att sprätta upp mudden där bak och sy in några centimeter. Dessutom blev den för lång. Klippte bort 6 cm runtom innan jag sydde fast kantbandet.


TYG från Åhlens, vit mudd från Furulunds Modetyger och vitt kantband från Ica
MÖNSTER från boken "Sy enkla barnkläder" av Lisen Elmberg,
som jag lånat på biblioteket.

1 kommentar:

  1. Åh hejsan, tack=) Hm vad kul att ni kommer med önskemål. Ska försöka spara dem i min inspirationsbank i huvudet. Ha en superkväll/ Johanna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails