27 december 2009

Vad bidde det då?

Ett par vantar! Något stora kanske till en snart 5-åring, men jag ska nog stoppa in dem i tvättmaskinen imorgon... Nog för att de är rymliga, men man sitter ju och drar och drar i mudden när man syr. Just nu passar de mig förutom att de för korta. Lite dumt att de inte fanns i någon mellanstorlek, men jag får väl rita om mönstret efter två storlekar. Har inte sytt ihop vändningshålet än. P ska få prova dem imorgon. Sedan får jag se hur el vad jag gör med dem.

Vantarna är sydda efter Ottobres gratismönster på nätet. De finns i tre storlekar: 3, 6 & 10 år. Tyckte att den minsta storleken såg så liten ut, men det kanske den inte hade varit...

Stjärnvelour från Mjuka Tyger. Även fodret, lila jersey, är därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails