24 mars 2011

Musse Pigg överallt!

Gjorde ett riktigt kap på symässan. Köpte en stuvbit (ca 1,30 x 1,50) med Musse Pigg på för endast 80 kr! Vet inte riktigt vad det är för tyg, kanske interlock el något sweatshirt liknande. Det svarta trycket gör att tyget blir lite stelt.
MMH Barnkläder brukar ha bra mässpriser på tyger som hon själv syr kläder utav. Det blev även ett par stuvbitar av randig velour. Känns lite som om velourtiden är över för den här vintern, för nu är det väl ändå vår!? :D

För den som inte visste, så är lilla V helt tokig i Mimmi Pigg. Nu blev det ett par Musse-leggings, men det gick lika bra.


TYG från MMH Barnkläder

MÖNSTER från Ottobre Design, strl 92

3 kommentarer:

  1. Jättesöta! Min pojke är också tokig i Musse och Mimmi! Har hittat ett färgglatt mussetyg som ska bli sommarplagg.
    Är leggingsen från 4/04? Jag har bara gjort det mönstret i interlock och tyckte då att de var ruggigt breda. Hur blev dina?

    SvaraRadera
  2. Hej, vad fint musse-tyg! Min dotter skulle bli överlycklig för en klänning i det ;-)

    Ser att du är en följare av min blogg här, kul! Fattar bara inte varför vissa av mina följare inte syns på min egen sida??? Vet du varför det blir så?

    Våriga hälsningar från Spanien!

    SvaraRadera
  3. Tack! OYB: Ja, det stämmer att de är från 4/04. Kommer inte ihåg vad de hade sytt i för material i Ottobre, men som sagt, då de är väldigt vida så skulle man nog sy dem i velour endast... ;-)
    Tyvärr kan jag tillägga att det svarta trycket inte är lika fint efter knappt 3 tvättar! De ser flammiga ut nu :(

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails