3 augusti 2011

Linne + kjol = klänning

Ja, vad ska man kalla den här modellen? I Ottobre heter den "Minnie" och det förenklar det ju inte precis.


TOPP: Jersey från Lilofant
VIKRESÅR från Bibbi
KJOL: Stuvbit från Tygaffären
Mudden kommer jag inte ihåg... ;-)
MÖNSTER: Modell Minnie, från Ottobre nr 6/2010.
*
Var på Skroten i Kinna idag med två busiga barn.
Vi fikade innan vi åkte hem. Varm sommardag idag med! Härligt!
 Trots "springa-runt-lekar", så lyckades jag få med mig lite tyger,
drygt 1500 kr fattigare...

Så här ser mitt "syrum" ut. Fram och tillbaka på matbordet. Lite jobbigt, men vad gör man inte ;-) Nära till kaffet i alla fall :D


5 kommentarer:

  1. söt klänning, gillar den där två-delade stilen... Och vad massa fina tyger, tänk att vill-ha-tarmen aldrig blir mätt...!

    SvaraRadera
  2. Läcker klänning! TREvlig med tygshopping...det kan aldrig bli för mycket tyg i hyllorna ;)

    SvaraRadera
  3. Åhhhh! Skroten! Jag har haft som plan att åka dit sedan jag började sy. Det blir aldrig av. Och nu är det kanske lite väl mycket i tygförrådet för att motivera ett besök (och tyger på väg hem också....).

    Mycket fin modell på klänningen!

    SvaraRadera
  4. oj vad spännande med skroten! Vad kan man göra där? Superfina och mjuka o goa klänningar! åh vad härligt med så mkt nya inspirerande tyger.

    Vet inte om du läste kommentaren/svaret på din kommentar i min blogg...ville bara säga att mönstret på kortbyxorna är mitt eget, därav felberäkningarna..händer mig nästan jämt när jag skapar nya mönster :-)

    SvaraRadera
  5. Vilken söt klänning! Och ser ut som en hel del roliga tyger du fått fatt på... Tyger kan man aldrig ha för mycket av:-)!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails