30 september 2011

Pippi på pippimössor

Mössor går snabbt att sy, men ingen vidare rolig sömnad.
Påminner lite om att sy gardiner, dvs inga större utmaningar.

Sydde två utav det vita, en till min lilla och en till kusinen. Sedan kom jag att tänka på mönstret på knut-mössa till kusinens lillebror. Hittade mönstret HÄR.

Då jag klippt ut två delar mot vikt kant, så upptäckte jag att den inte blir fodrad. Hmmm. Klippte ut två delar till. När den var klar, så upptäckte jag att det blev väldigt tjockt med tyg att göra en knut. Åhhhh, vad man blir trött ibland... Dessutom kommer den att vara alldeles för stor just nu, så det blir nog en vårmössa... ;-)




TYG från Lilofant, blå och vit fiskarmönstrad trikå
MÖNSTER 1: Sydilla (41 & 46 cm), något justerade (mer avsmalnande)
MÖNSTER 2: Eva Wendicks slöjdsida, strl 60 cl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails