1 november 2011

Fynd på Kvibergs symässa

I helgen var det symässa i Kviberg i regementets gamla lokaler.

Det enda som jag hade på min lista var spolar till den vanliga maskinen.
När man använder 1000 olika färger på sytråden och både bomull och
polyestertråd, så behövs det en del spolar....

Hittade ett rosa-cerise randigt trikåtyg på E-slöjds bord. Det verkade lite sladdrigt, men ena dottern insisterade på att hon ville ha det.
E-slöjd delade bord med Modesäljarna, där jag köpte spolarna och spolboxen.

Hos Tygaffären hittade jag ett annat "randigt" tyg med lite fiskar och andra krusiduller :) Även ett matchande molntyg (fusk, jag vet... ) i lila.


För ungefär två-tre veckor sedan sambeställde Kaja & lilla krax och jag tyg
från Znok.  Violer, vad annars. :D Verkligen jättefint tyg!


Äldsta dottern fick ett eget komponerat halsband från Lilla Pärlan,
men det får bli i nästa inlägg.

TYGER från:
* E-slöjd
* Tygaffären
* Znok Design

3 kommentarer:

  1. Violerna är från Znok!

    SvaraRadera
  2. Tack! Har ändrat det nu. ;-) Var inne på Znoks sida, men skrev Liandlo...

    SvaraRadera
  3. grattis att du hittade nåt på symässan, jag hittade inget.

    Jag har försökt klura ut om man kan använda vanliga symaskinsnålar på coverlocken eller om det ska vara särskilda nålar, vet du?

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails