19 april 2009

Nu är den klar. Har även försökt att bekanta mig lite med min nya overlock. Så här blev resultatet.


Tyvärr så kan nog min dotter inte ha den förrän nästa sommar. Minsta storleken på mönstret var 4 år. Perfekt! tänkte jag. Den hänger på henne, samt att det går nästan ner till vaderna. Ser inte alls ut som på bilden... Suck. Ändå tog jag bort de 3 cm på mönstret som var avsett för resår i midjan. Istället satte jag dit en mudd. Kanske gjorde jag den lite lång. Trodde att det skulle bli jätteknöligt, så jag lade till någon centimeter plus sömsmån. Ska testa det här mönstret i trikå, men bara med 5 st bitar istället för 6 st. Värt ett försök i alla fall. Gillar modellen.
TYG: vit velour från Myrins
MÖNSTER: Allt om Handarbete nr 2 (2008), storlek 4 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails