5 maj 2009

Tygriket Borås

Var i Borås förra veckan och besökte då Furulunds Modetyger i Knalleland. De har slutat med att sälja tyger över nätet, så då får man ta sig dit. I och för sig inte helt fel för då kan man gå runt och runt och runt, och upp! De har två våningar med tyger. Första med modetyger och andra våningen med gardintyger. Glömde dock i min iver över mina inköpta tyger att gå en trappa upp. Det får bli nästa gång...!

Lite gott och blandat: röd denim, blåmönstrad jersey, rosa linnetyg, svart bomullsjersey, trikå med paisleymönster, rosa-röd mönstrad bomull, vit och rosa mudd, bomull med Musse Pigg etc.

Musse Pigg-tyget var slut hos Jofotex, så jag hade tur som hittade det här istället. Det kommer att bli en body i strl 74 till lillan som bara växer och växer och äter och äter. Eventuellt en kortärmad t-shirt till storasyster också, som tyckte väldigt mycket om tyget. Kanske kommer det att bli snyggt till det ett par röda jeans utav denimtyget? Tänkte sy mig ett par svarta leggings. Har bara ett par vita för tillfället. Utav trikåtyget med paisleymönster tänkte jag mig en kjol till mig själv. Ett enkelt mönster med resår i midjan? Eller en klänning? Förmodligen det som blir minst "skrikigt". Tänkte jag skulle överraska maken med ett par kallingar utav det blå tyget, nu när jag har en overlock och allt. Solhatt till lillan måste sys också! Hon har en som är för liten och en som är för stor, dvs ingen som passar just nu. Ska bara försöka att få lite tid över också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails