20 januari 2010

Byxor och näsduksfodral

En väldigt koncentrerad liten busunge som älskar tuschpennor... Fick inte något bättre kort på byxorna, som är sydda i rosa sweatshirt tyg med bruna stjärnor, från Mjuka Tyger. De här blev klara förra helgen, men de hamnade i tvätten rätt fort och jag hann inte fånga dem på bild innan de blev smutsiga. Det gamla vanliga mönstret från Ottobre i strl 80. Sydde dessutom klart ett par i samma modell, men i "lila" sweatshirttyg också från Mjuka tyger, som matchar trollbodyn.

På bilden finns även mitt första näsduksfodral i tyg från Ikea. Tror att det var Florin som började med dem. Hade tänkt att göra ett gäng sådana här innan jul, men så blev det inte pga tidsbrist. Det beigea fodret är från Bauhaus och från den tiden då jag köpte lite fina bomullstyger och sydde sängkläder till min stora prinsessa när hon hon var en liten bebis.

Och nu är mössan till min systerdotter överlämnad, så här kommer en bild på den med. Tyg från syfestivalen i höstas och rosarandigt foder från Tradera.

2 kommentarer:

  1. Vad duktig hon ar som inte ritar over hela golvet... Min gosse tycker att det inte finns nagot battre en att rita pa golv och vaggar..... Fina byxor, och sot mossa...

    SvaraRadera
  2. Och vilken blogglista, grymt impad.... Ska uppdatera min med....

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails