14 oktober 2009

Tvådelad rosa moln klänning

Satt och sydde till midnatt igår. Men färdig blev den. Hade lovat min stora sessa att den skulle bli färdig, så att hon kunde ha på sig den på dagisfotot. Lillasyster fick nöja sig med "köpekläder".
Varje gång jag ska sy något tar det så lång tid innan det blir klart. De flesta tygerna är i alla fall tvättade i hopp om att bli klippta i så fort de torkat... Det är inget fel med att vara optimistisk i alla fall. Ha ha! Jo, och sedan ska jag ju rita av det tilltänkta mönstret. Innan dess kan jag sitta flera kvällar och bara bläddra, bläddra och åter bläddra i alla symönstertidningar. Men när jag väl bestämt mig för ett tyg, så vet jag vad jag vill sy.

Jag har så mycket tyger och som om det inte vore nog, så kan jag inte låta bli att köpa ännu mer! Men jag antar att det är något som vi har gemensamt allihopa här på alla sybloggar som finns här i detta avlånga land.

Nog med bla bla bla, så här blev resultatet:

Inte den bästa bilden, men hon var inte så villig att bli fotad just då.

På sig har hon även ett par vita obloggade leggings, som jag sydde klart för några veckor sedan.

Var det rosa molntyget kommer från vet väl alla vid det här laget!? JnyDesign :D
Det vita hittade jag långt ner i 2 meters-högen, förmodligen från Furulunds Modetyger i Borås.

Klänningmönstret är som sagt från AoH, nummer 3 el 4 tror jag. Originalmodellen var i korallfärgad velour. Storlek 4 år, rymlig.
Mönstret till leggingsen är från Meedom, storlek 92 (!) med förlängda ben till en som är nästan 110 cm lång.

4 kommentarer:

  1. Fin! Grattis till symaskinen också!! :-)

    SvaraRadera
  2. Jättefin! hittade hit via din kommentar i min blogg.

    SvaraRadera
  3. Jättefin klänning! Tusen tack för erbjudandet med biljetter till symässan! Jag fick dock en biljett när jag beställde tyger från E-slöjd för ett tag sedan! Men det var jättegulligt av dig att erbjuda dig att skicka! Ha det gott! Och ha det riktigt kul på mässan!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails